Aflysning/Sletning af pantebrev i tingbogen

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94635
    AnonymForfatter

    Hej er der nogle herinde der har forstand på hvornår et pantebrev/lån bliver aflyst/slettet i tingbogen, jeg har haft sidste termin på mit ene realkreditlån i RD d, 30/11-2014 men det er stadig ikke slettet, så jeg har skrevet til indfrielsesafdelingen i RD 2. gange men de har ikke svaret mig nogle af gangene, jeg har ydermere bedt dem om at bekræfte at de har modtaget min mail, men den ulejlighed har de heller ikke gjort sig, hører gerne om andres erfaringer.

    #211852
    HammerenForfatter

    Måske de er gået på røven efter at have mistet dig
    Har du en telefon?
    Så prøv med et opkald….

    #211910
    anders_jyllandForfatter

    Måske det skyldes at hvis pantebrevet bliver aflyst vil du eller en fremtidig køber skulle betale stempelafgift igen ved optagelse af lån i boligen. Hvis det ikke aflyses vil der være mulighed for at kunne genbruge den allerede betalte stempelafgift.

    #211912
    anders_jyllandForfatter

    Måske det skyldes at hvis pantebrevet bliver aflyst vil du eller en fremtidig køber skulle betale stempelafgift igen ved optagelse af lån i boligen. Hvis det ikke aflyses vil der være mulighed for at kunne genbruge den allerede betalte stempelafgift.

    #211916
    MichaelForfatter

    Såvidt jeg ved plejer man at tinglyse et “dummy-pantebrev" når et lån er betalt eller omlægges hvor værdien udgør beløbet op til den oprindelige hovedstol. Eksempel:

    Et lån på 2 mio optages og der betales tinglysningsafgift (hedder ikke stempelafgift mere) for dette beløb
    Lånet omlægges på et tidspunkt til et nyt der nu er på 1,6 mio og der tinglyses førnævnte “dummy-pantebrev" på 400.000 kr.

    Herved kan man senere låne 400.000 kr. uden at skulle betale andet end den faste del af tinglysningsafgiften.

    #211956
    morsdrengForfatter

    Hvis et kreditforeningspantebrev indfries ekstraordinært, er det muligt at ændre det til et ejerpantebrev, men kun på det beløb som gælden/pantebrevet er nedbragt til.

    Her oplyser spørgeren, at pantebrevet har haft sidste termin, hvilket må forstås som at pantebrevet er blevet ordinært indfriet. Når det er tilfældet, er pantebrevet nedbragt til “0" og der er hverken “stempel" at spare, eller nogen panteret tilbage til senere/andet brug,

    Kontakt kreditforeningen igen, men husk ting tager tid.

    #214110
    AnonymForfatter

    du kan snakke med en advokat som har gratis advokatvagt for at vide hvad man gør ved det pantebrev som ikke er slettet

    #214116
    HalliHalloForfatter

    Ja, rigtigt svar jasa, man kan da altid snakke med en avokat.

    At oprette sig herinde for at skrive det er lidt underligt eller hvad?

    #214278
    AnonymForfatter

    du kan parkere det indbetalte stempel på et stempelpantebrev til senere genbrug

    #214298
    peter holm larsenForfatter

    Hav du bare lidt tålmodighed. Vi har selv være den proces igennem flere gange. Pt har vi et lån der er flyttet for ca. 1 år siden – og der har Nordea endnu ikke slettet pantet og Danske Bank rykker dem endda jævnligt.

    #214346
    AnonymForfatter

    En ejer af en ejendom skal selv “rette" i Tinglysning.dk med NemID, ligesom man skal godkende med NemID

    #226692
    Sus1975Forfatter

    Selv om denne tråd er to år gammel, så er RD ikke blevet bedre til hverken at reagere eller slette pantebreve vedr. indfriet gæld.

    Jeg har samme fornøjelse af RD. Jeg har skrevet til dem to gange via kontaktformularen på hjemmesiden, og 3. gang via mail – alle henvendelser er fortsat ubesvaret.

    Når jeg har skrevet til dem vedr. andre forhold, som f.eks. omlægning af lån, så har de været lynhurtige ti at reagere. Men sletning af et pantebrev tjener de ikke noget på, så…

    #231479
    bent jensen (17)Forfatter

    Hvordan for man et kreditforenigs lån aflyst/slettet. Når det er betalt ud-

    MVH Bent Jensen

    #231481
    bent jensen (17)Forfatter

    Hvor får man Kreditforreningslån aflyst/slettet når de betalt ud.

    MVH: Bent Jensen

    #231483
    morsdrengForfatter

    Det er kun kreditor/kreditforeningen som kan aflyse et kreditforeningspantebrev.

    Har du undersøgt om pantebrevet ikke allerede er aflyst? Er din gæld indfriet pr. 31.12.18 er det nok lige tidligt nok. Men du skal naturligvis følge op på, at aflysningen sker.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.