Hvordan får jeg lån til lejlighed nummer 2 – investering?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94407
    AnonymForfatter

    Jeg har en lejlighed lige nu som jeg lejer ud til tourister. Det er en giga success og jeg tjener godt på dette. Derfor vil jeg fortsætte sucessen og købe en lejlighed mere. Dette skal jo være en lejlighed uden bopælspligt for at jeg kan leje ud i kort tid til tourister. Jeg har fundet den perfekte lejlighed. Jeg har en sund økonomi men ikke om jeg kan få realkredit institutterne til at se det. De vil ikke låne til en lejlighed nummer 2. Jeg har kontaktet “uden om banken" og de vil godt låne mig til en svimlende rente på 7,5 % …… Hvad gør jeg? Hvordan får jeg finanseret min investering og får realkredit instituttet til at se at det er en solid investering? Er der alternative finansierings mulighedder jeg ikke har overvejet?

    #208980
    testForfatter

    Hved hvilken pris på finasieringen hænger systemet sammen? Du må vel til at se at få lavet en virksomhed ud af det og se på de metoder virksomheder bruger til at rejse kapital.

    #208982
    AnonymForfatter

    lejl koster 3,2 mill, jeg har 400.000 til indskud og 600.000 i fri værdi på den anden….

    #208984
    AnonymForfatter

    Bankerne tror jo tydeligvis ikke på din ide, om at leje den ud og tjene styrtende med penge på det.
    Ellers ville de jo med glæde hjælpe dig med at låne de penge. Hvor meget regner du da med, at du vil kunne få ind i lejeindtægt pr. år? Jeg står også og vil købe ny bolig, og tænkte at leje den jeg har ud. Men jeg står også overfor at skulle sælge før jeg må købe noget andet.

    #208986
    AnonymForfatter

    Ikke helt sandt Frank, de tror på ideen, men de vil ikke låne til lejl nummer 2. Jeg har fået at vide af hende der udlejer for mig nu at jeg kan forvente minimum 3000 euro om mdr

    #208988
    HalliHalloForfatter

    3000 Euro om måneden, det lyder fint, så jeg vil anbefale dig at købe et par lejligheder nu du er i gang.

    Når det er til erhverv, så kan man som bekendt låne 60% af købesummen gennem kreditforeningen. Og vil de ikke være med til det, så ligger det i sagens natur i dine personlige økonomiske forhold.

    Da du har 400.000 kr. i cool cash og 600.000 kr. i friværdi, så hænger det jo næsten sammen, men tag dog en grundig snak med din bank fremfor at få at vide herinde, at der er noget du sikkert har overset, så dit regnestykke ikke går op. Men jeg er sikker på at du har taget højde for alt.

    Frank1979:

    Jeg har spurgt dig tidligere om beskatning i Norge, da du har familie deroppe, men jeg har desværre endnu ikke hørt fra dig, venter stadig på svar.

    Men du har tilsyneladende meget travlt med stedse at spørge om hvordan du indfrier dine låne i de mange ejendomme du hele tiden køber og sælger, ligesom du utallige gange nu har spurgt til hvordan du placerer beløb på fra 20.000 kr. og helt op til 1 million kr. Virker alt sammen ikke særlig troværdigt.

    #209026
    AnonymForfatter

    Halli Hallo, jeg gider ikke undersøge det nærmere med hensyn til Norge. Da det ikke er aktuelt for mig længere. Hvis du gerne vil vide min situation lidt nærmere så skal jeg da med glæde forklare det for dig.

    Jeg har en ejerlejlighed der netop er sat til salgt for 1.350.000 i denne er der et realkreditlån på 878.000. Så jeg en frie likvider på cirka 360.000. Derudover har jeg har lånt penge ud til en efterskole, restgæld cirka 395.000. Kigger pt. på mindre hus i nærheden af Aarhus til cirka 1.700.000. Så er der vist styr på mine penge, går jo ikke at du synes jeg virker utroværdig. hehe.

    #209028
    AnonymForfatter

    Kunne I ikke holde jeres komentarer til konsturktive ting, relaterende til mit spørgsmål frem for små pafid biden af hinanden og mig ???

    #209050
    LeocatForfatter

    Alt går via din bank inkl. realkreditlån. Din bank kender din økonomi bedre end andre mens andre skal have en risikopræmie for at låne dig penge. Derfor får du ikke en lav rente når du kommer som ny kunde.

    Du får ikke en lav bidragssats da det jo ikke længere er privat men i erhverv.

    Derudover hvis det er så fantastisk så burde du jo klare dig med 7% i rente.

    #222698
    peter holm larsenForfatter

    Det hænger nok også sådan sammen at hvis den er 100% udlejet vil du få en husleje indtægt på ca 250.000 kr.

    Som hovedregel regnes med en maksimal udlejningsrate på 70 % eller svarende til ca 150.000 kr. årligt. Vil uden at kende lejligheden skyde at driftsomkostningerne udgør min 50.000 kr. årligt – dvs dit overskud er 100.000 kr.

    Med en pris på 3,2 mio. Kr. giver det et afkast på 3,1 % før skat. Finansieringen skal ses ud fra et fastforrentet lån hvor renten er pt i dag ca 3,4 %.

    Så efter finansieringsomkostninger kan du nok se der kommer underskud. Derfor vil banken ikke være med – da din virksomhed ikke vil skabe likviditet til renter og slet ikke afdrag.

    #222706
    thsvForfatter

    Igen fejler PHLs beregninger!

    Lejeindtægt 100% = 250K
    Ved 70% er det altså 175K og ikke 150K, der modsvarer kun 60% udlejning.
    Efter de 50K til drift er der derfor 125K til forrentning af investeringen.

    Der er derfor 3,9% til forrentning af investeret kapital og ikke nok til at det kan kaldes forsvarligt i forhold til et fastforentet lån med afdrag, specielt når der ikke haves de 20% til at undgå banklån og dække handelsomk.
    2,56 mill. lånt som 2% med afdrag koster ca. 136.000 kr, så åbenlyst at banken ikke vil være med.

    NB: beregnet som privatlån, adm.bidrag og låneomk. er uden tvivl højere ved erhverv.

    #222750
    peter holm larsenForfatter

    Kære Thsv,

    Prøv nu igen og læs ! Jeg skriver ca. 150.000 kr. – du tolker igen at som et præcist beløb.

    Jeg kunne jo fremføre det samme latterlige 3.000 EUR x 12= 36.000 EUR = ca. 268.000 kr..

    70% heraf er ca, 187.656 kr. og ikke som de 175K.

    Du skriver 175K = 175.000? men er det 175.000 hvad? Øre, kroner, meter gram eller er det 175.000 ingenting ?

    Nej jeg regner mindst lige så godt som dig! Læg mærke til ordet “mindst" . Jeg kunne også skrive dårligere – men jo heller ikke grund til at ydmyge dig 🙂

    I øvrigt kan det være tvivlsomt om der kan opnås en realkreditbelåning på 80 % når det er en ejendom der anskaffes med henblik på udlejning.

    #222754
    testForfatter

    mon ikke både foodieboy fra 24-08-2014 og internasjonale Rebecca Arnold der gerne vil ha jeres emailadresse er ret ligeglad med jeres sædvanlige skænderi?

    #222772
    thsvForfatter

    PHL: Du har da et problem!

    Brugte dine egne tal og påpegede din entydige regnefejl!

    Kan godt forstå dine altid latterlige argumenter, hvis du tror at 70% af 250K er 150K!

    #222776
    peter holm larsenForfatter

    Har ikke skrevet at 70% af 250k er 150k – prøv dog at bemærk ordet “ca."

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.