Gebyr i forbindelse med bankskifte

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • KlintForfatter
    Indlæg
  • #95469
    KlintForfatter

    I forbindelse med bankskifte af helt almindelige konti, løn, opsparing med videre, er det gået langsomt, men dog er kontiene blevet flyttet uden gebyr, vi har været kunder i mere end 3 år og ingen depoter eller aktier.
    Nu er det så kommet til børnenes børneopsparinger 3 stk, som bare står i kontant, der er vi blevet kontaktet og har fået at vide det er forbundet med et stort arbejde at flytte dem og det vil koste 1500 kr at flytte 3 konti ?

    Nogen der kender til den praksis ?

    #222612
    MichaelForfatter

    Det er normalt at der er gebyrer forbundet med at flytte “særlige indlån" som det hedder herunder pensionsdepoter og børneopsparinger. Jeg har selv været ude for at skulle betale 250 kr pr. konto ved flytning af børneopsparinger. 1500 kr. lyder noget i overkanten synes jeg nok, men du bør kunne finde gebyret i bankens prisliste.

    Alternativt lader du bare opsparingerne blive i den gamle bank. Det kan meget vel være den økonomisk bedste løsning.

    #222614
    KlintForfatter

    Hej Michael, tak for din besked, ja jeg ved godt at der er arbejde forbundet med flytning, men da det kun er kontant indestående og ikke aktier eller andet investering, synes jeg 1500 kr. er mere end i overkanten, også set i lyset af resten er flyttet gratis inkl. 2 kapitalpensioner, dog også bare med et lille kontant indestående.

    Vi er også garanter i sparekassen, det er ved at blive opgjort.

    Ja, jeg kan lade dem stå i Vendsyssel sparekasse til 0,750% i rente, i stedet for at flytte til Lån & Spar til 1,25% i rente.

    Tak for rådet.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.